چاپ و تولید ساشه بسته بندی

چاپ و تولید ساشه بسته بندی یکی از فرآینده های مهم در صنعت بسته بندی می باشد که با توجه به مزایای زیاد ساشه استفاده از ساشه بسته‌بندی (یا همان فیلم بسته‌بندی) بسیار رایج می باشد . چاپ این ساشه‌ها اغلب با استفاده از چاپ فلکسوگرافی و هلیو انجام می شود.

موارد مهم برای چاپ و تولیـد ساشه بسته بندی :

برای تولید ساشه بسته‌بندی، معمولاً از پلی استر ، opp ، متالایز ، فویل آلومینیوم ، پلی اتیلن و فود گرید استفاده می‌شود. هر ماده ممکن است ویژگی‌های خاصی مانند شفافیت، انعطاف‌پذیری، مقاومت در برابر رطوبت و حرارت داشته باشد.

در چاپ ساشه بسته‌بندی بسیار مهم است. زیرا بر روی آن معمولاً اطلاعات محصول، برند، لوگو و الگوهای گرافیکی قرار می‌گیرند و در معرفی و شناحت برند بسیار موثر است .

در صنعت چاپ و تولید ساشه بسته بندی از تکنولوژی‌ قابلیت اسکن کد QR ، ساشه‌ها نورپردازی شده است .

برخی از ساشه‌های بسته‌بندی ممکن است به منظور افزایش مقاومت در برابر رطوبت، نور و خراشیدگی با پوشش محافظ مانند لمینیت یا کوتینگ پوشیده شوند. این پوشش‌ها علاوه بر حفظ کیفیت و ظاهر ساشه، می‌توانند عمر مفید و مقاومت آن را نیز افزایش دهند.

مهمترین هدف ازچاپ و تولید ساشه بسته‌بندی، جذب مشتریان و حفظ کیفیت و امنیت محصول است. ساشه‌های بسته‌بندی می‌توانند با ارائه طراحی جذاب، اطلاعات مفید و جلب توجه مشتریان به محصول کمک کنند. همچنین، ضمانت می‌کنند که محصول در طول حمل و نقل و در مراحل توزیع حفظ می‌شود و از عوامل آلودگی و آسیب خارجی محافظت می‌کند.

ســاشــه چیست ؟

ساشه به کیسه یک بار مصرف کوچک گفته می شود که برای انواع محصولات ، از مواد خوراکی گرفته تا لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود .چاپ و تولید ساشه بسته بندی یکی از اجزای حیاتی در صنعت بسته بندی است که برای حفظ و حمایت از محصولات در طول راه اندازی، حمل و نقل و ذخیره سازی استفاده می شود. ساشه بسته بندی به صورت یک نوار یا باند نازکی از مواد مرکب تشکیل شده است که به دور محصول می پیچند و آن را درون بسته بندی نهایی قرار می دهند. این نوارها معمولاً از موادی مانند پلی پروپیلن، پلی اتیلن یا فویل آلومینیوم ساخته می شوند.

این نوع بسته بندی بسیار محبوب با مهر و موم کردن لایه های انعطاف پذیر ساخته شده تا محتویات داخل خود را در برابر نور و رطوبت محافظت کند . بسته بندی ساشه راحت باز می شود وبه دلیل منعطف بودن تمام محصول داخل پاکت استفاده می شود . همچنین در چاپ و تولید مقرون به صرفه بوده و از نظر تبلیغات بهترین گزینه برای محصول است .بسته چاپ و تولید ساشه بسته بندی در صنعت مهمان داری از جمله هتل ها، کافی شاپ ها، رستوران ها و خطوط هوایی رایج است. این بسته های یکبار مصرف همچنین برای اندازه های نمونه کرم های صورت و پوست، دستمال مرطوب الکلی و موارد دیگر ایده آل هستند.

ساشه برای بسته بندی مواد پودری مثل نمک و سماق و مایعات مثل عسل ، سس ، شامپو تک نفره و … استفاده می شود .

مزایای استفاده از ســاشــه بسته بندی :

چاپ و تولید ساشه بسته بندی-آوان پک

انواع ســاشـه

ســاشــه دارویی

برای بسته بندی انواع محصولات دارویی خشک و مکمل‌های رژیمی استفاده می‌شود. در این ساشه‌‌ها، لایه هایی وجود دارد که مانع از میکروب‌های خارجی است.

مزایا:

دوخت پذیری مناسب

احتمال نشت دادن مواد خیلی کم

بسته بندی محکم و مقاوم

مقاوم در برابر نور و رطوبت

قابل استفاده به صورت یکبار مصرف

طراحی باریک و انعطاف پذیر این نوع بسته بندی

چاپ و تولید ساشه بسته بندی- آوان پک
چاپ و تولید ساشه بسته بندی-آوان پک

سـاشـه آرایشی و بهداشتی

برای بسته بندی مواد آرایشی و بهداشتی است. این نوع ساشه از چند لایه آلومینیوم، متالایز و…تشکیل شده است.مثل لاک پاک کن، پودر موبر، پنبه الکل، لوسیون و …..

مزایا:

دارای پوشش سخت و مناسب

قابلیت دوخت پذیری مناسب

دارای حجم مناسب

گزینه خوبی برای تبلیغات و معرفی محصولات

تولید به صورت مات یا براق

چاپ و تولید ساشه بسته بندی-آوان پک

سـاشـه غــذایی

به دلیل داشتن طرح و اندازه مناسب، دارای تنوع زیادی می‌باشد.

مزایا:

چندلایه بودن

دوخت پذیری مناسب

 بخاطر نوع بسته بندی از نفوذ هر نوع رطوبت و آلودگی در امان

دارای سلامت محصول

 دارای حجم کم

سهولت در استفاده

طراحی ارگونومیک

دارای لایه داخلی با خاصیت برخورد با مواد غذایی

چاپ و تولید ساشه بسته بندی-آوان پک

ساشه کاپوچینو ، قهوه و کافی میکس

یکی از پر مصرف ترین انواع ســاشـه ، ساشه ی قوه ، کاپوچینو است . این محصول در هتل ها ، ادارات ، مدارس و دانشگاهها ، منازل ، مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. با طراحی اختصاصی می توانید به معرفی و رشد برند خود کمک کنید . 

 

جهت هر گونه مشاوره با ما در ارتباط